1. المنتدى الأن فى مرحلة التشغيل التجريبي

لمزيد من المعلومات أضغط هنا

إستبعاد الملاحظة

فرانكوا ارب

الموضوع في 'أرشيف المقالات' بواسطة بدوووى, بتاريخ ‏23 أغسطس 2009.

بحث جوجل فى المنتدى

الوسوم:
?

بتكتب فرانكوا ارب او لا

1. لا مبكتبيش

4 صوت
    80.0%
  2. ايوا بكتب

0 صوت
    0.0%
  3. بكتبها علشان الناس بتكتب بيها

0 صوت
    0.0%
  4. بكتب بيها لانها بتخلينى شب روش

0 صوت
    0.0%
  5. بكتب بيها علشان اسهل واتعودت عليها خلاص

1 صوت
    20.0%
التصويت المتعدد مسموح به
  1. بدوووى

بدوووى

إنضم إلينا في:
    ‏3 مايو 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    6
    نقاط الجائزة:
    18
    فرانكوا ارب هى اللغة الجديدة للشباب يستعمالها الان اكثر من خمسة وثمانون بالمائة من الشباب العربى فى عدة اماكن وخاصة فى النت واصبحت الان فى كل مكان فهناك البعض يكتب بها المحاضرات فى الجامعات وايضا فى المدارس وفى الكافيه وفى معظم الاماكن ومعظمهم يستعملها للمنظرة فقط ليس الا ولا يجيدوا الكتابة بها اساسا ولكنه يستعملها فقط ليبين نفسه او نفسها متطورة وتعاصر الوقت والزمن لا يعلمون انهم بذلك يحاربون اللغة العربية لغة القران والاسلام لغة اثنين وعشرين دولة عربية وسالت بعضهم لماذا تستخدمونها قالوا لى مبنعرفش نكتب غيرها والله حرام عليكوا انا خايف فى يوم من الايام القى طفل صغير بيكتب ايات القران بالفرنك ارب ان مكنش حصل ده فعلا وانا هرد على معظم هولاء الى بيتمنظروا اولا اذا كانتوا بتقولوا ان الفرانكوا ارب شكلها حلو ولذيذ وبتبينى انى جامد واستيل وكل حاجة ممكن تقولوها ففى فى اللغة العربية فونتات جميلة جدا يتمنى اى شخص انجليزى ان يتعلم الكتابة بها لجمالها والفونتات ديه منتشرة فى كل مكان ما عليك الا انك تبحث فى جوجل وتكتب فونتات عربى واتفرج ياعم واكتب احلى لغة اختارها رب العالمين لتكون لغة القران واتمنظر برحتك لو بيعجبك كده وفى ناس تانية وهما اقل من الى بيتمنظروا نسيوا تقريبا ازى بيكتبوا بالعربى وهما الحمد الله قليلين ودول هقلهم ارجعوا تانى للغة بتعتكوا الاصلية ووحدة وحدة زما اتعلمتوا انكم تكتبوا فرانكوا ارب هتتعلموا تكتبوا عربى تانى علشان متبؤش متهمين فى يوم من الايام امام رب العالمين مع من ساهم فى محاربة لغة القران الكريم

فى النهاية انا اسف اذا كنت كتبت موضوعى باللغة العامية واسف على اى غلاطات املائية ولكن اللغة العامية عندى اقرب كثير للغة العربية واجمل من الفرانكوا ارب ارجوا اخيرا ان اى حد بيعمل شات على النت ولقى حد بيكتب فرانكوا ارب ينصحوا اولا لو مرديش يكتب بالعربى ننصحوا تانى لو وصلت اننا نقطعهم ومنعملش شات معهم ونخليهم هما الى يرجعوا للغة العربية مش احنا الى نروح ليهم

انا اقصدت ابدا بالموضوع ده مع انى الحمد الله شايف كل الى بيدخلوا المنتدى هنا بيكتبوا عربى عادى علشان بس اهمية الموضوع ونصيحة الناس الى هتدخل الموقع لسه يريت لاما يكتبوا انجليزى انجليزى لاما عربى عربى

محمود بدوى​

أعجب بهذه المشاركة فهد الصحراء
  2. ismail

ismail

إنضم إلينا في:
    ‏21 يونيو 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    1
    نقاط الجائزة:
    18
    الوظيفة:
    STUDENT
    تعرف يا بدوى ان انا من اكتر الناس اللى بيكرهوا الفرنكوا اربك بس بيتهئلى ان اللى جعل الطريقه دى فى الكتابه منتشره ان فى برامج كتير مش بتدعم العربيه وطبعا فى شباب كتير لا يجيدون الانجليزيه فبالتالى بيكتبو العربى بحروف انجليزى والحلل للمشكله دى بان المبرمجين يحاولوا يعملوا حاجه تلغى الموضوع ده لان بجد مستوى الناس فى الغه العربيه بقى تحت خلاص و ربنا يستر

مشاركة هذه الصفحة

تنبية

هذا المنتدى لا يتبع أى جهة رسمية أو حكومية
إدارة المنتدى غير مسؤولة عما يتم طرحة فى المنتدى و كل ما يطرح إنما يعبر عن الكاتب ولا تحاسب علية إدارة المنتدى
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات ملتقى المخططين العرب 2006-2017

Creative Commons License