1. المنتدى الأن فى مرحلة التشغيل التجريبي

لمزيد من المعلومات أضغط هنا

إستبعاد الملاحظة

على رأي احمد مكي....

الموضوع في 'منتدى الحوار العام' بواسطة nosa, بتاريخ ‏29 أغسطس 2009.

بحث جوجل فى المنتدى

الوسوم:
  1. nosa

nosa

إنضم إلينا في:
    ‏23 أغسطس 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    2
    نقاط الجائزة:
    18
    كل واحد عنده حاجه مميزه في شخصيته:SugarwareZ-003:بس ازاي نعرفها ياريت اللي عنده طريقه يقولها :yasser-atrees (132).........انا عملت الموضوع لأني حسيت ان لو كل واحد عرف احسن حاجه فيه ايه هيستفيد اكتر ولا انتو ايه رأيكو؟

آخر تعديل: ‏29 أغسطس 2009
  2. boce

boce

إنضم إلينا في:
    ‏18 يوليو 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    نقاط الجائزة:
    16
    الوظيفة:
    طالبة وهبحث عن شغل
    أة ...أنا معاكى بس فى زمنا دة من الصعب ان الواحد يعرف الحاجة المميزة عندة ...أقولك مثلا..هل وقت أما الواحد يعمل حاجة مش عايزها..مثلا..انت بتعرفى تألفى ..بس للاسف لازم تذاكرى ...علشان وقت تفريغ الجمجمة...وبالرغم من كدة...احنا دايما تحلا فى عيونا القراءة فى الامتحانات...ونيجى نندم علشان المجموع...بالرغم من انى عمرى ما ندمت ...لانى عارفة ان لسة يوم الندم جاى...فمفيش داعى انى أسود عشتى ...المهم...
    الكل هنا عارف الفراعنة...وانا عايزة أسألكو سؤال هل هم أخدوا ثانوية عامة..هههههههه...؟؟؟
    بالرغم من ان الاهرام من عجائب الدنيا القديمة...بس معلش ...(خلينا ورا الحمار لحد باب الدار)..
    يمكن هطول عليكو بس أنا عندى بالفعل كلام كتير
    احنا مش بنسمع عن عماير انهدت وأخرى أيلة للسقوط؟؟...والطبيب اللى نسى الفوطة فى بطن المريض؟؟
    أكيد بيحب مهنتة..طبعا طبعا..:SugarwareZ-070:
    أنا بنقض المجتمع المصرى كلة فى كشكول ليا ..على جنب يمكن فى يوم أبقى أطلعكو علية..هتضحكوا وتعيطوا..ويمكن كمان تتريأوا بس المهم انى مبعلش حاجة أنا مش مقتنعة بيها (وللاسف دة اللى بيودينى ورا)..بس أحسن حاجة هنا حرية الحوار...والمتابعة....والله زى ما قولت مبقولش حاجة اللى أما أكون مقتنعة
    والحمد لله

3. crazyman125

crazyman125

إنضم إلينا في:
    ‏15 أغسطس 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    7
    نقاط الجائزة:
    38
    الوظيفة:
    مهندس بترول
    الاول كده عشان نهدى ونتكلم بشوااااااااااااااااش.........

موضوعك جميل يا نوسا تسلم ايدك وصحيح

((دور فنفسك تلقى نفسك.....))

ادينا من ساعتها بندور ولسه بندور ولسه بندور وغاااالبا مش لاقيين حاجه محدده لحد الان..........

اصله من الصعب ان واحد يقول انا فيا كذا وكذا وكذا كويس ويحكي عن حسناته لانها ممكن متكونش ميزه اساسا وكمان ممكن تقلب عنده لغرور او اللي قصاده وسامعه يحس من كلامه انه مغرور مع انه مش بيقول الكلام ده لغرور
    وصلت؟؟!؟!؟؟!
    :yasser-atrees (8):
    :cool::D:cool::D:cool:

بس قريب ان شاء الله هنقولك ايه اللي لقيناه واحنا بندور....على رواقه كده

:SugarwareZ-031::SugarwareZ-031:

ثااااااانيا..........

هو انتي لسه مش هتسوديها.....
    دا انتي تلاقيكي مش شايفه غير الاسود اساسا من اللي بتقوليه ده

:yasser-atrees (201):yasser-atrees (201)

اي جمله هزار فالعاااااااالم كله لازم يكون واضح المقصود من وراها.....
    وياريت توضحي بقى انتي اساسا قصدك ايه بالجمله دي....
    :yasser-atrees (22)::yasser-atrees (22):

يا اهلا يا اهلا بالاخت الناقده(لحظي ان كلمة ناقد بالداااااااااال مش بالضاااااااااااااااض:p)
    .....معلش يعني سمحيني على قدي..
    وانتي على اي اساس بتنقضيه ومن انهي مرجعيه حاطه لنفسك كشكوول تنقضي فيه....
    انا افهم عاااادي جدا كلنا كلنا مخنوقين وزهقانين وتعبانين من حاجات كتير اوي اوي حولينا فحياتنا وفبلدنا بس مفيش حد يطلع يقولي اصل البلد واصل الناس واصل واصل .....
    محدش اداكي ولا هيديكي الحق انك تقضي وقتك لمجرد السخريه والنقض للمجتمع ده
    المجتمع ده اه مليان بلاوي ومليان مشاكل كتير اوي اوي اوي جدا كتير كمان...
    بس لو انتي حاسه ان ليكي حاجه فالدنيا دي....
    وليكي لزمه واهميه...
    مش هتقضيها كشاكيل نقض وكلام على ان المجتمع فيه الدكتور البايظ وان فيه المقاول والمهندس الحرامي وان البلد فيها الفاسد وشوف زي وزي وزي

متهيقلي انتي دلوقتي زينا محدش دوره انه ينقض ويحكم على حاجه احنا يا بوسي اللي المفروض نقدم ونحاول نخدم ونشوف السئ قدامنا ندور احنا فمجالنا وفحياتنا اللي على قدنا وبتكبر معانا كل يوم نقدر نعمل ايه للي حولينا.......
    متعمليليش وتقولي انا منيش هغير البلد ولا هصلح مجتمع..

بس انا بقولك فكري على قدك على قد دورك اللي انتي موجوده فيه بفعل سنك ومكانتك دلوقتي فدنيتك

عايزه تعرفي في ايه ولا انتي عارفه اكيد زي كلنا ما عارفين نقدر نعمل ايه بس بنكسل وبنكدب على روحنا ونقول احنا مش هنغير والاسهل عندنا نمسك ورقه وقلم وننقد ونسب ونلعن فالمجتمع المتخلف الرجعي اللي مليان بلاوي ووساخه من غير ما نقول انا وانتي هنعمل ايه فاللي حولينا..........

من فضلك بلاش تحامل وبلاش السخريه لمجرد السخريه على المجتمع المصري مهما كان ياريت يعني

ولو في حاجات تانيه خليها ننقاشها فموضوع تاني عشان نوسا متدايقش اننا قلبنا موضوعها لحاجه تانيه
    :yasser-atrees (5):

اه بالحق يا نوسه..........
    انا على طول بسمع احمد مكي وبفكر فالجمله اللي بيقولها
    ان طيبتك ممكن تكون ميزتك...........
    :SugarwareZ-036::SugarwareZ-036:
    فكرك ان ده ينفع فعلا يكون ميزه وحاجه نفتخر بيها
    ونقول انا فيها حاجه زي دي؟؟!؟!

:yasser-atrees (8):

4. nosa

nosa

إنضم إلينا في:
    ‏23 أغسطس 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    2
    نقاط الجائزة:
    18
    اولا شكرا يا boce & crazy man على ردكو
    المهم الاول نعرف احنا مميزاتنا ايه و بعد كده نبقى نتصرف فالموضوع ده يعني ممكن مثلا منكلكش عن مميزاتنا بس نستخدمها او نقول عيوبنا زي ما نقول مميزاتنا
    لا عادي ادينا بندردش :yasser-atrees (132)
    اه طبعا دي ميزه جامده جدا كمان بس لازم نستخدمها مع اللي يستحقها او لازم يكون في شوية عقل في استخدامها

5. boce

boce

إنضم إلينا في:
    ‏18 يوليو 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    نقاط الجائزة:
    16
    الوظيفة:
    طالبة وهبحث عن شغل
    الله الله دة فية حد عندة كلام كتير ...1-أيهما تفضل النقد ...ام النقد....بالطبع النقدية مش هى دية اللى هتدينى سيولةومن هنا علشان أفرق لانى مبعرفش أشكل هنا فباكتبها كدة...من الاخرأنا قصداها..وفرحانة انك فعلا ناقد ممتاز....:SugarwareZ-003:...ومشعللاتى كبير هههههه
    2-نيجى على دة 2-أنا مسودة مكنتش دلوقتى باضحك...
    3-
    .....الكلام واضح....ومش أنا اللى جايباة من دماغى دة من قراية الجرانين....عن ضرورة عرض وزير التعليم للمسائلة...عن كل شىء (مناهج..تدريس...الخ)
    3-مكنتش هنقض حاجة الا اذا كنت شفت مجتمع تانى تصور المسجد اللى كنت باصلى فية فى اليمن كان دورين وكان جنب البيت...بينما اللى جنبى هنا ضيق جدااااااااااا و1م*6م....تقريبا ..يعنى لازم اروح بعيد علشان أنعم بالمكان الجميل....لية يعنى؟؟؟...طبعا لسة متكلمتش على الناس المصليات...كلام كلام كلام فى الخطبة الفاصلة....مش حررررااااااااااااام...واللى جايبين العيال سن6:8 لعب وخناقة ..اه ..لية دة كلة علشان قررت أصلى وأستمتع برمضانى؟؟...المهم فى مليون حاجة تانية باعملة الاقى حاجات كتيير مش متناسقة...4-وبعدين اذاقولت أنا لسة أد اييية يعنى علشان أنقض يبقى مش هاعمل حاجة وبعدين مش دية ساحة حوار بردك وهو دة المكان اللى قدرت أتكلم فية وحد يقدر يسمعنى بدل ما أنا عيش صامت وغامض طول عمرى فمن حقى أحتج:yasser-atrees (22):......وأنا أسفة بالفعل اخترت لفظ غلط لانها مقارنة مش نقد(بالدال أهى)...والسلام مسك الختام.....وكان مجرد رأى ...وعلى فكرة أنا معنديش لغة أجنبية2 ....E....بس لانى أخت مواد غير كدة..المهم سلامووووووووو عليكككككووووووووووووو

6. boce

boce

إنضم إلينا في:
    ‏18 يوليو 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    0
    نقاط الجائزة:
    16
    الوظيفة:
    طالبة وهبحث عن شغل
    أنا لسة ما اعتذرتش ليكى يا نوسا....أيم سورررررى.....سو سورى....ولأى حد كمان غلط فية ....:SugarwareZ-039::SugarwareZ-039::SugarwareZ-039:.........الحمد لله الدنيا غرقت خلاص ...هههههههههههههههههههههههههههههههه

مشاركة هذه الصفحة

تنبية

هذا المنتدى لا يتبع أى جهة رسمية أو حكومية
إدارة المنتدى غير مسؤولة عما يتم طرحة فى المنتدى و كل ما يطرح إنما يعبر عن الكاتب ولا تحاسب علية إدارة المنتدى
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات ملتقى المخططين العرب 2006-2017

Creative Commons License