1. المنتدى الأن فى مرحلة التشغيل التجريبي

لمزيد من المعلومات أضغط هنا

إستبعاد الملاحظة

اقتراح للعام الجديد

الموضوع في 'قسم الأقتراحات' بواسطة crazyman125, بتاريخ ‏28 سبتمبر 2009.

بحث جوجل فى المنتدى

1. crazyman125

crazyman125

إنضم إلينا في:
    ‏15 أغسطس 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    7
    نقاط الجائزة:
    38
    الوظيفة:
    مهندس بترول
    اولا سلام عليكم ورحمة الله وبركاته...........

ازيكوا جميعا والله وحشتوني والغياب الفتره اللي فاتت

والله اغلبه يعني كان مبرر وكان ليه سببه والله ....

بس للاسف اتخلله شويه كسل لفتره كده ....
    اهو بعترف عشان محدش يقولي حاجه......
    :;^^::;^^:
    واللي كنت بقوله لغيري انه ميكسلش اهو حصل معايا.....بعتذر عن التكسيل ده وربنا يسهل يكون اخر مره باذن الله ......

:grin::grin:
    ماااااعلينا يعني انا عامل موضوع عشان ارغي فيه عن نفسي ..صحيح رخم والله.......

المهم.....الحمد لله وبعد طول انتظار(والله كدب)....

عاد العام الدراسي من جديد وبداية السنادي فالكلية (التخطيط يعني ملكمش دعوه ببترول).....
    جت مع بداية المنتدى من جديد فصفحة جديده من مستقبله الباهر(باذن الله) عشان كده كان لازم نحاول ولو حبه حبه يعني بدون ضغط اننا نحسن اللي موجود فالمنتدى
    ونغير فيه ونربطه اكتر بالكلية..(انجز يااااا عم انيس منصور...)

المهم.........

باختصار وبدون ما اطول كلامي(هو انت لسه مطولتش!!!)
    المفروض المرحلة الجاية (هو احنا داخلين على حرب انطق...)

ان الحاجات اللي بتطلب من كل دفعه من تسليمات وخرايط وكده تتحط اول باول على المنتدى فكل قسم حسب تصنيفها

يعني المطلوب من الفرقه الاولى(بقت تمهيدي يا فالح) يتحط كل اسبوع فالقسم بتاعهم بكل تفاصيله ...

المطلوب منهم واللي هيعملوه ولو امكن ازاي يجيبوا الحاجات اللي محتاجينها من داتا او كده للتسليمات .....

والفرقه التانيه بردك فالقسم بتاعها بكل التفا..( هو انت هتفصل ما احنا فاهمين انجز..)

المهم يعني.....فلازم للمهم دي اللي هي وضع المطلوبات من كل فرقة اسبوعيا عالمنتدى ان فكل دفعه يكون شخص او شخصين يعني عشان العمليه تستمر

(ياااااااااافرحتي فين اقتراااااااحك.....)

اه يعني قصدي....
    دلوقتي اهو نقول مين يمسك كل فرقة ويكون مسؤول عن الورق بتاعها وطبعا الموضوع تطوع(يعني هنديهم فلوس...) قصدي يعني الشخص هو اللي هيقول انا هجيب ورق الفرقة بتاعتي اول باول او كده.....

وياريت الكل يشارك بس بشرطين

الاول.....مش وقت عزومات بقى وكويسه الفكره والكلام ده اللي يرد يقول حاجه مفيده
    (الكلام ده طبعا مش ليك يا زعيم ولا للزعيمه يونيك باشا لحسن اتشاط....)

ثانيا......اللي هيقول انا هجيب الورق بتاع الفرقه بتاعتي لازم يلتزم بكده ولو مش هيقدر لازم يكون مبلغ قبليها فالمنتدى عشان متحصلش لخبطه والموضوع يبوظ....

ثالثا...(انت مش قلت شرطين......ياعم هو حد بيعد)..

حد يدورلي على دور فالقعده دي بقى عشان اشاااااااااارك فحاجه ولا هقعد جنب الحيط واسمع الظيطه ............

بس خلاص........سمعوووني صوتكووووووو.....

بس بسرعه خليكوا جدعاااااااااان
    (لم نفسك يا بتاع الجاز....)

هاااااااااااااااااااا

2. فهد الصحراء

فهد الصحراء Administrator طاقم الإدارة مدير الموقع

إنضم إلينا في:
    ‏1 ديسمبر 2006
    الإعجابات المتلقاة:
    34
    نقاط الجائزة:
    48
    تمام عليك و أنا نفسى دة يحصل لأن كل سنة بنقول نفس الكلام و مفيش حاجة بتحصل

المهم أنا كنت ناوى أعمل موضوعى مع تشغيل الموقع بالكامل ( ربنا يسهل و يكون أخر الأسبوع دة )

عن أن أنا محتاج ناس يكونوا مسؤلين معايا عن الموقع لأن الموقع كبير و أنا معايا منتدى تانى غلقة لحد ما أكمل تطوير منتدانا بالكامل و بعدين أفضى له المهم أن أنا محتاج ناس تمسك معى المقع و دة هيكون فى الموضوع الجديد و تحديد الأقسام اللى أنا محتاج معايا ناس فيها

النسبة لوضوعك أنا حاليا معنديش نت فى القاهرة بس ناوى أركب و دة مش أكيد على حسب الى ساكن جنبى هناك لأنى مش هينفع أركبة وحدى

لو ركبت نت فإن شاء الله كل حاجة 5 مدن هأنحاول أتكفل بها و أتمنى حد يساعدنى فيها

أنا حاليا بأعمل كل اللى أقدر علية أنا بأرفع كل ابرامج المهمة لينا بروابط خاصة بنا و أتمنى أن حد يحملها مش أرفعها على الفاضى المهم أتمنى من كلواحد يقدر عل حاجة يعملها

أعمل ما فى قدر أستطاعتك لا أطلب منك غير ما تستطيع به حقا

3. دعاء عبد الباري

دعاء عبد الباري

إنضم إلينا في:
    ‏5 أكتوبر 2007
    الإعجابات المتلقاة:
    6
    نقاط الجائزة:
    38
    الوظيفة:
    طالبة

4. nosa

nosa

إنضم إلينا في:
    ‏23 أغسطس 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    2
    نقاط الجائزة:
    18
    اولا شكرا عالفكره ثانيا انا لو قدرت اشارك فالموضوع هشارك و خللي بالكو من كلمة لو عشان نبقى واضحين مع بعض .... و عموما انا من الفرقه الاولى

5. crazyman125

crazyman125

إنضم إلينا في:
    ‏15 أغسطس 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    7
    نقاط الجائزة:
    38
    الوظيفة:
    مهندس بترول
    بردك تاااااااااااني......شوف بنقول ايه والحج ده بيقول ايه.......طااااااااااااايب......

عشان ربنا يبارك لنا بس فاللي ان شاء الله هنعمله انا هشارك فيه بس مش مراقب ولا حاجه انا هشارك اكيد...(مفيهاش لو اهووووو) مع اني لا افقح شئ فالمطلوب (رغم الكورس اللي أخدته عن الكلية) بس ربنا يسهل

انا ISA هنشوف اللي هيشاركوا معانا وهكلمهم ونشوف انسب طريقه ليهم عشان الحاجات تتحط عالموقع كل اسبوع مباشراة باذن الله.......(اعتبروا اول اسبوعين تدريب )

أفدتم وزيااااااااادة يااااااااااعم الحج الالكتروني........متشكرييين......

اه على فكره.....مبروك وصولك لما بعد الألف مشاركه عقباااال ما نلحق الناس اللي فوووووووووووق
    (مساء الخير يا يونيك باشا.......:grin:)

طيب بلاش بس قلق يا نوسا.........المهم انك موافقه تشاركي .....دورنا بقى نشوف ازاي تشاركي وفنفس الوقت ميبقاش رخامه عليكي......باذن الله.....

طيب معلش قوليلي بقى انتي منين يا نوسا....وياترى تقدري فالدراسه تقدري تستخدمي النت وتفتحي الموقع امتى بالظبط...........

يعني لسه مسؤوول جديد بقى معرفش اقول ايه؟!؟!؟!:;^^:

حيرتوني معااااااااااكوا مش بقت تمهيدي............

(احنا هنهزر بقى ونضيع الوقت؟!؟!)

6. nosa

nosa

إنضم إلينا في:
    ‏23 أغسطس 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    2
    نقاط الجائزة:
    18
    هي الحته اللي انا منها هتفرق في ايه ....عموما انا مصريه و بالنسبه لموضوع اني افتح النت فهو مش ممنوع انا بفتحه لما اكون فالبيت فالريست اللي بين فترات المذاكره و بيكون الريست في حدود نص ساعه

7. crazyman125

crazyman125

إنضم إلينا في:
    ‏15 أغسطس 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    7
    نقاط الجائزة:
    38
    الوظيفة:
    مهندس بترول

ااااااااايه ده كله.........دا انتي فهمتيني غلط خااالص خااااالص...

ايه الدخله الشمال دي بس!!!!!
    عاجبك كده يا عم المستشار...طاااايب

:;^^::;^^::;^^:

انا قصدي ان الحاجات اللي بتطلب من دفعتك فكل ماده لازم ترفعيها كل اخر يوم على المنتدى فقسم الفرقة الاولى يا نوسا......

عشان كده بقولك انتي تقدري تفتحي النت امتى قصدي تقدري تفتحيه كل يوم بحيث انك تطلعي المطلوب بعد ما تجمعيه وتجهزيه وتحطيه عالمنتدى ولا لا بحيث ان اللي يفتح الموضوع يقدر يقرأ كل حاجه ويفهم ايه المطلوب بالظبط والتحديد من التسليمه ويعرف هو لازم يعمل ايه.........

يعني امكانيت انك تستخدمي النت بشكل كبير مهمه جدا فالموضوع ده.........

وكمان طبيعي انك تكوني مصرية يا نوسا مش قصدي....كل اللي اقصده انك بتخشي نت من بيتك فلو انتي مكان بعيد عن الكلية يعني هتخشي ممكن مدينة جامعيه او كده فمش هتخشي نت الا اخر الاسبوع مثلا او مش هيكون على طول النت قدامك فده ممكن يعطلك.......
    ممكن متقدريش ترفعي المطلوب على طول بسرعه يعني لانه لازم يكون بدون اي تأخير يعني مجرد ما يتقال المطلوب فالسكنش لازم فنفس اليوم يكون موجود فالمنتدى......

فهمتيييييني.......يانوسا بقى............

يارب يكون المقصود وصلك وجاهزين لاي تفاصيل تانيه بس قرري انتي

معلش انتي لازم تقولي انا ملتزمه معاك مثلا اول اسبوعين او كده

مينفعش يكون فيها لو اقدر .......

:serious business::serious business:

8. nosa

nosa

إنضم إلينا في:
    ‏23 أغسطس 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    2
    نقاط الجائزة:
    18
    انا مفهمتكش اصلا عشان كده سألت و عموما حصل خير
    طب انا مش عارفه الظروف هتبقى ايه بس لو الظروف مساعده يعني لو اقدر:grin: مش هتأخر

9. Eng.kareem

Eng.kareem

إنضم إلينا في:
    ‏2 أغسطس 2009
    الإعجابات المتلقاة:
    1
    نقاط الجائزة:
    18
    الوظيفة:
    مخطط المستقبل
    فكرة كويسة ... أنا هحاول على أد ما أقدر لكن أنا مش هفتحه كل يوم و بكدا مفيش كلام جد هو بس أنا مساعد ...

10. moni ahmed

moni ahmed New Member

إنضم إلينا في:
    ‏26 سبتمبر 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    2
    نقاط الجائزة:
    8
    انا عندي اقتراحين
    1. كلمو المندوبين توع كل دفعة و اذا وافق يكونو هم الي ماسكين الدفعة في المنتدى يبقى خلاص اتحلت المشكلة و على العموم احنا في دفعتنا فيه اكتر من 4 مندوبين عشان مقسومين لمجموعتين و لكل مادة ليها مندوب ( و في مواد تتشابه في المندوب لانه بيكو مرشح نفسه في كل المواد)
    2. ان نقسم المواد يكون كل واحد مسؤول ن مادة بحيث يحط المطلوب من الدفعة و الشيتات اول باول و ميكنش حمل تقيل عليه
    .......................................................
    انا بجد نفسي اشارك في الموضوع ده بس المشكلة ان النت مش على طول عندي

آخر تعديل: ‏8 أكتوبر 2009
  11. crazyman125

crazyman125

إنضم إلينا في:
    ‏15 أغسطس 2008
    الإعجابات المتلقاة:
    7
    نقاط الجائزة:
    38
    الوظيفة:
    مهندس بترول
    اولا حمدا لله على السلامة يا موني ويارب متنقطعيش تاني عن وجودك معانا........

ثانيا.........هو فعلا اقتراحك جاب الخلاصه الى حدا ما.......

انا كنت بفكر فحاجه زي دي بس اننا نكلم المعيدين بتوع المواد وانسق معاهم الموضوع......
    بس انا فانتظار عودة حسن عشان اعرف اتكلم معاه ونتفق عالموضوع....

ولو تقدري تساعدينا يا موني انك تكلمي مندوبين فدفعتك او حاجه وتاخدي منهم كلمة اكيييييده انهم يساعدونا هيبقى ساهمتي معانا بكتير طبعا.....

بس يااااااارب نحاول نوصل لاقرب حاجه نعملها عشان السنه متفلتش من ايدينا......

حساااااااااااااااااااااااااااااااااااان

مشاركة هذه الصفحة

تنبية

هذا المنتدى لا يتبع أى جهة رسمية أو حكومية
إدارة المنتدى غير مسؤولة عما يتم طرحة فى المنتدى و كل ما يطرح إنما يعبر عن الكاتب ولا تحاسب علية إدارة المنتدى
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات ملتقى المخططين العرب 2006-2017

Creative Commons License